מה זה cpc? ומה זה ppc ו-cpm?

זמן קריאה: 2 דקות

במאמר הקצר הבא נסביר לכם שני מושגים חשובים ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי: מה זה cpc ו-cpm.
אם אתם מתעסקים בשיווק דיגיטלי כמובן שאלו מושגי יסוד שאתם חייבים להכיר ולהבין. מושגים אלו הם בעצם היסודות של פרסום בפייסבוק וברשתות, בגוגל ובכל כלי פרסומי אחר.

cpc מה זה?

cpc זה ראשי תיבות של: cost per click, וזה בעצם נתון שנותן לנו את העלות ששילמנו עבור כל הקלקה על המודעה. מונח זה דומה מאד למונח: ppc – pay per click (תשלום עבור קליק) – אם כי ב-cpc אנחנו מתכוונים לעלות לקליק ששילמנו ולא לשיטת התשלום שמוגדרת בקמפיין.

מה זה ppc?

שיטת תשלום של ppc היא שיטת תשלום הנפוצה בעיקר כאשר עושים פרסום ממומן בגוגל. ברוב הקמפיינים בגוגל בשונה מקמפיינים בפלטפורמות אחרות' השתלום הוא עבור כמות הקלקות על המודעה ולא עבור כמות החשיפות. ז"א בגוגל אנחנו נשלם עבור כל לחיצה על המודעה שלנו ולא עבור כמות הפעמים שמשתמשים נחשפו למודעה שלנו.

מה זה cpm?

מה זה cpm בעצם? cpm זה ראשי תיבות של: Cost Per Mile (עלות עבור אלף חשיפות). נתון זה שנוכל לראות בכל קמפיין דיגיטלי שאנחנו עושים – נותן לנו את העלות ששילמנו בקמפיין עבור 1,000 חשיפות. הנתון חשיפות מתייחס לכמות הפעמים שהמודעה שלנו הוצגה למשתמשים – ולאו דווקא למשתמשים ייחודיים.

מודל זה משמש כיום בעיקר לקמפיינים שאנחנו רוצים לעשות במטרת מודעות וחשיפות: בפייסבוק, באפליקציות ועוד. ואז חשוב לנו למדוד את תוצאות הקמפיין בהתאם ליעד cpm שהגדרנו.
בנוסף, כאשר עושים פרסום ממומן ביוטיוב ומפרסים מודעת באמפר קצרה של עד 6 שניות, מגדירים את העלות לפי cpm ולא לפי מחיר לצפייה (cpv).

אהבתם את המאמר? שתפו אותו!
רועי הללי
רועי הללי מתמחה בבניית אתרי וורדפרס ופרסום בגוגל וברשתות. בעל ניסיון בבניית אתרים למגוון לקוחות וניהול של קמפיינים מורכבים בתקציבים גבוהים במיוחד.
סייט ווב דיגיטל
סייט ווב דיגיטל

אנו בחברת סייט ווב מתמחים במתן שירותי דיגיטל במעטפת מלאה לעסקים. השירותים שלנו כוללים: בניית אתרים, קידום אתרים אורגני וממומן בגוגל ופרסום ברשתות.

צריכים ייעוץ שיווקי לעסק? דברו איתנו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נושאים חשובים שעברנו עליהם במאמר

מאמרים באותו נושא

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן