מדריך גוגל סרץ' קונסול (google search console)

זמן קריאה: 5 דקות

גוגל סרץ' קונסול הוא כלי חינמי של גוגל המספק למנהלי אתרים נתונים על האתר. איך האתר שלכם נראה בתוצאות החיפוש של Google וכיצד משתמשים מגיעים אליו. השירות זמין לכל בעל אתר או נכס המשתמש בחיפוש Google כמנוע החיפוש המוגדר כברירת מחדל. בנוסף, דרך המערכת תוכלו למצוא תובנות לגבי ביצועי החיפוש של האתר שלכם במנוע החיפוש. זהו ללא ספק כלי מנהל אתרים שהוא חובה לכל אתר אינטרנט. במאמר הקרוב נסקור מה ניתן לעשות עם גוגל סרץ' קונסול.

נושאים שנעבור עליהם במאמר על google search console

למעבר מהיר לאחד מהנושאים לחצו על התפריט הנפתח מצד שמאל של המסך או באחד הקישורים כאן 👇

סטטוס אינדקס גוגל

מה זה בעצם סטטוס אינדקס גוגל? סטטוס האינדקס של גוגל הוא מדד של מנוע חיפוש לכמות התוכן שנוסף לאינדקס. איך בעצם אתם בודקים האם התוכן שהעליתם לאתר נסרק? אתם נכנסים לגוגל סרץ' קונסול ומעתיקים לחלק העליון את כתובת ה-URL של העמוד החדש (או העמוד שתרצו לבדוק אם הוא נסרק). לאחר דקה בערך תקבלו את כל הנתונים על העמוד שסרקתם.

אם העמוד נמצא בגוגל, אז תראו וי ירוק ואת החלק הזה (כתובת האתר נמצאת ב-Google). אם אתם מעלים תוכן חדש אתם הולכים לחלק העליון סורקים את ה-URL ומבקשים מגוגל לסרוק את האתר. (שימו לב כי בזמן האחרון יש קצת בעיה עם הוספת האינדוקס של עמודים לגוגל אז פשוט תהיו סבלניים ;-).

פעולות ידניות

דוח הפעולות הידניות הוא רשימה של אתרים ודפים ש-Google בדקה ידנית ומצאה שהם מפרים את ההנחיות. בדרך כלל כאשר גוגל מוצאת אתר שמפר את ההנחיות האתר נזרק מתוצאות החיפוש.

איפה זה מופיע? אתם הולכים לחלק של ״אבטחה ופעולות ידניות״ > פעולות ידניות ועוברים ל'כלי מנהל אתרים'. למה בעצם גוגל מספקת את הדו״ח הזה? גוגל מספקת את  הדו"ח הזה כדי שמנהלי אתרים יוכלו לראות מה הם צריכים לתקן כדי להחזיר את האתר שלהם למסלול. שימו לב גם אם אתה מקדם אתרים עצמאי או משרד פרסום חשוב לבדוק את החלק הזה בכל חודש בשביל לראות שאין הפתעות.

תמונה של גוגל סרץ קונסול google search console

בדיקה של בעיות אבטחה דרך סרצ'קונסול

מה זה בעצם דוח בעיות אבטחה? אם Google קובעת שהאתר שלך נפרץ, או שהוא מפגין התנהגות שעלולה להזיק לביקור, תקבלו התראה על כך. בנוסף, תקבלו התראה בגוגל סרץ' קונסול אם יש לכם באתר תוכנה זדונית, סריקה מוגברת של רובוטים באתר ואיומים אחרים.

שימו לב כי מדד זה לא מדויק ב-100%. קרה לי בעבר שקידמתי אתרים שנפרצו ולא קיבלנו שום התראה ב- google search console. לכן, יש לקחת את זה בערבון מוגבל, אבל עדיין זה עוד כלי מעניין שכדי לבדוק מדי פעם שאין בעיות באתר.

דוח נוחות השימוש בניידים

נוחות השימוש בניידים לנייד ב-Google Search Console מספק מידע על עד כמה האתר שלכם ידידותי לנייד. בנוסף, האם הוא עומד בשיטות העבודה המומלצות לפיתוח אתרים לנייד. הדו"ח כולל גם מידע על בעיות ספציפיות שעשויות להשפיע על ביצועי האתר שלכם במכשירים ניידים.

מידע זה יכלול בד"כ פרמטרים כמו: יותר מדי הפניות מחדש, דפים שלוקח יותר מדי זמן לטעון, טקסט קטן מדי, רכיבים הניתנים ללחיצה קרובים מדי זה לזה ועוד. תוכלו לקבל את כל המידע על נוחות השימוש בנייד של האתר שלכם. בנוסף, תוכלו גם לתקן את התקלות ולשלוח לסריקה מחדש.

מחפשים להגדיל את ההכנסות מהעסק?

לייעוץ שיווקי חינם הכולל בדיקת אתר מלאה והכנת תוכנית שיווקית מותאמת אישית לעסק שלכם, השאירו פרטים בטופס 👇 ונחזור אליכם בהקדם!

איך לבדוק באילו מילות מפתח מגיעים אל האתר שלכם?

דרך גוגל סרץ קונסול תוכלו לבדוק באילו מילות מפתח אתם מדורגים > למאמר בנושא בדיקת מיקומים בגוגל לחצו כאן>>. אז איך בעצם אתם בודקים באיזה מילות מפתח הגיעו אליכם לאתר? אתם הולכים אל ביצועים ובוחרים את התאריך שתרצו לקבל עליו מידע (יש אופציה לבחור: יום לפני, 7 ימים אחורה, 28 ימים אחורה, 3 חודשים אחורה, חצי שנה אחורה, 12 חודשים אחורה או פשוט אפשרות לבחור באופן ידני).

אחרי שבחרתם את התאריך הרצוי, אתם תקבלו את כל מילות המפתח שדרכם גולשים הגיעו אל האתר שלכם. בנוסף, תוכלו גם לבדוק את המיקום הממוצע לתאריך שבחרתם של כל מילת מפתח (אל תשכחו לסמן את התיבה של 'מיקום ממוצע' בשביל שתוכלו לראות את המידע הזה). לפי מה שבדקתי זה לא כל כך מדויק כמו se ranking או Semrush לכן יש לקחת בעירבון מוגבל את המיקומים שאתם רואים ב- סרץ קונסול.

איך לבדוק קישורים נכנסים לאתר שלכם

אז כפי שכבר אתם יודעים קישורים נכנסים זהו אחד הפרמטרים הכי חשובים בקידום אתרים במנוע החיפוש של גוגל. אבל יש גם קישורים לא טובים, מה זה בעצם אומר קישורים לא טובים? לדוגמא קישורים מאתרי ספאם וכדומה. קישורים אלו לא רק שלא עוזרים לאתר שלכם להתקדם בגוגל, אלה בדיוק ההפך הם גורמים לאתר שלכם לרדת בדירוגים של גוגל.

אז איך בעצם אתם בודקים אילו קישורים מפנים לאתר שלכם? האמת שזה פשוט וקל! אתם הולכים לgoogle search console עוברים אל > קישורים >  האתרים המקשרים המובילים ושם אתם מקבלים את כל המידע על הקישורים שמפנים לאתר שלכם.

שימו לב אם אתם מוצאים קישורי ספאם, יש לכם אופציה לבקש מגוגל להתעלם מהקישור ספאם דרך קובץ disavow דרך הקישור פה >> . אתם מעלים קובץ עם שם הדומיין שתרצו להתכחש. שימו לב אתם צריכים להכין קובץ עם כתבן ולא כקובץ וורד.

כיסוי בעיות בעזרת גוגל סרץ' קונסול

דרך כיסוי תוכלו לדעת איזה בעיות יש לכם באתר ולתקן אותם. אז איך אתם מגיעים לאזור של כיסוי? אתם נכנסים לגוגל סרץ' קונסול > אינדקס > כיסוי.

בעמוד כיסוי אתם תקבלו את כל הבעיות שיש באתר, לדוגמא: כתובת שמסומנת בתג noindex. בנוסף דרך כיסוי תוכלו לראות אילו דפים מופיעים בתוצאות החיפוש של גוגל. חשוב בכל חודש לבדוק ולראות שאין בעיות באתר.

סריקת אתר בגוגל

אוקיי אז בניתם אתר חדש ואתם רוצים לשלוח אותו לסריקה בגוגל, מה אתם בעצם עושים? דבר ראשון אתם צריכים להטמיע קוד של סרץ' קונסול דרך גוגל תג מנגר – למדריך על תג מנגר לחצו כאן>>  בנוסף אם קיים לכם באתר גוגל אנליטיקס תוכלו לאמת את החשבון דרך גוגל אנליטיקס בקלות.

בשלב השני אתם צריכים לשלוח לגוגל קובץ של Sitemaps. איך עושים את זה?
אחרי הדומיין שלכם אתם מוסיפים : sitemap_index.xml או שאתם הולכים לתוסף Yoast Seo > עוברים לחלק כללי > . צפיה במפת XML של האתר > לוחצים על הסמל של הסימן שאלה (?) ומגיעים ל- Sitemaps.

הוספת אתר לגוגל

בשלב השני אתם נכנסים אל google search console > הולכים ל'אינדקס' > Sitemaps ושולחים את קובץ ה-Sitemaps.

שליחת אתר לסריקה בגוגל

שימו לב אתם לא צריכים להעתיק את כל הדומיין, אתם פשוט מעתיקים את sitemap_index.xml.

לסיכום המאמר:

גוגל סרץ' קונסול הוא כלי חינמי של גוגל שעוזר למנהלי אתרים בקידום אתרים. דרך כלי מנהל אתרים של גוגל תוכלו לעקוב ולבצע אופטימיזציה של ביצועי האתר שלכם בתוצאות החיפוש של Google.

המאפיינים העיקריים של הכלי הם: היכולת לראות כמה מבקרים מגיעים מרשת החיפוש של Google ובאילו מילות מפתח הם השתמשו כדי להגיע לאתר. זהו ללא ספק כלי חובה לכל אתר אינטרנט. בין אם אתם מפרסים בגוגל או מקדמים את האתר במנוע החיפוש.

אהבתם את המאמר? שתפו אותו!
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
יוסי הללי
יוסי הללי
יוסי הללי מתמחה בקידום אתרים (seo). בעל ניסיון בקידום אתרים בזירות התחרותיות ביותר שיש.
צריכים ייעוץ שיווקי לעסק? דברו איתנו!

6 תגובות

  1. אני מתחיל בקידום אתרים אהבתי מאוד את המדריך הוא מקיף ויפה, ועם מלא מידע!

  2. היי, יש לי אתר שאני מקדם ותקופה ארוכה גוגל לא סורק לי עמודים מסויימים כמה שאני מנסה לשלוח לסריקה זה לא עוזר. האם יש לך מושג מה הבעיה?

    1. כרגע יש קצת בעיות עם הסריקה של גוגל. אני הייתי ממליץ לא לשלוח לסריקה כל רגע (זה לא עוזר אלה להפך) בנוסף כדי לשקול לשלב את המאמרים בפוטר לפחות עד שהם יסרקו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

תמונת עיר לתפריט בניית אתרים
שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
התקשרו אלינו
052-4464862

זמינים גם בהודעות

תמונה של אסטרונאוט באתר סיט ווב בניית אתרים

איזה כיף שהגעתם לכאן

מה עכשיו? זה הזמן לדבר איתנו ולהטיס את העסק שלכם קדימה!

השאירו פרטים ונחזור אליכם!